Waarom jij niet hoog scoort in google

Waarom jij niet hoog scoort in google

Heb jij je ooit afgevraagd waarom Google sommige website hoog rankt terwijl ze niet geoptimaliseerd zijn voor de zoekopdracht? Of erfger nog, wanneer ze bijna geen backlinks hebben? Ik heb deze vraag vaker te horen gekregen, dus ik dacht laat ik er eens een artikel over schrijven en uitleggen wat er gebeurd wanneer websites ranken terwijl ze niet geoptimaliseerd  zijn.  Hier is de nummer 1 reden waarom ze hoog ranken en hoe jij Hoger in Google komt:

Reden #1: Click-through rate

Een belangrijk onderdeel van de positietoewijzing is door het kijken naar de CTR.  Het berekent een percentage aantal klikken die je ontvangt van het totale aantal mensen die naar een specifiek woord zoeken.  Hoe hoger dit percentage is, des te beter dit voor je rank is in tegenstelling met je concurrent. Wanneer je CTR hoger is dan andere websites dan zal Google van je website houden en deze langzaam in positie laten stijgen.

Naar de CTR kijken is niet genoeg, sommige mensen kunnen kiezen voor de juiste titel tags en meta omschrijvingen om hen rank te verbeteren. Zo zal Google ook kijken naar je bounce rate.  Het berekent het aantal x mensen die je website binnen een bepaalde tijd verlaten.Als Google bijvoorbeeld 1000 mensen naar je website toestuurt die binnen enkele secondes weer weg zijn, verteld het aan Google dat je website niet relevant is aan het zoek woord.  Met als gevolg dat je de kans loopt om je rank te verliezen. Veel websites die dus niet zo zeer seo geoptimaliseerd zijn hebben wel een hoge ctr waarde en lage bounce rate, en dat helpt bij het behouden van je Google rank.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *